м. Маріуполь, вул. Таганрозька, 199
факс +38 (0629) 587 389, +38 (097) 062 98 96

mpla64@ukr.net

Сьогодні, 3 червня 2021 року завершено пілотування інструменту SELFIE, який допоміг оцінити ефективність впровадження цифрових технологій.

«SELFIE виступає дороговказом для закладів освіти, допомагає оцінити і пріоритезувати подальші кроки щодо напрямів цифровізації кожного закладу. Ми вважаємо пілотне впровадження дуже вдалим за кількістю охоплених областей, кількістю закладів і учасників опитування. Після статистичного аналізу ми починаємо працювати над змістовним і аналітичним звітом пілоту, а також рекомендаціями для подальшого впровадження інструменту SELFIE в системі освіти України. Цей проєкт дає багато приводів для переоцінки процесів цифровізації, змінює ставлення учасників на всіх рівнях, об'єднує зусилля як всередині пілотних закладів, так і між ними. Ми бачимо перші позитивні результати і вважаємо проєкт важливим для процесів цифрових перетворень в освіті нашої країни», – зауважила національна експертка SELFIE в Україні Тетяна Нанаєва. Також вона ознайомила з попередніми результатами пілоту SELFIE, де найчастішими проблеми, які заважають навчанню за допомогою цифрових технологій були:

  • брак фінансування
  • погане підключення до інтернету
  • нестача цифрового обладнання.

Серед перепон у цифровому розвитку знайшлись такі, як недостатня кількість часу, відведена на опанування нових навичок педпрацівниками та обмеженість або відсутність технічної підтримки.

Для учасників пілоту провели онлайн-хакатон, під час якого шукали шляхи розв'язання основних викликів цифровізації у своїх закладах. Повний аналітичний звіт пілотного впровадження SELFIE буде представлено цього року у серпні.

Однією з головних проблем, яку вибрав Маріупольський професійний ліцей автотранспорту була віднесена до групи 3 і називалась «Цифрова інфраструктура та обладнання». Як з’ясувалось, найбільша група серед учасників хакатону.

Заступниця Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан підсумувала, що попередній аналіз впровадження пілоту SELFIE засвідчив відсутність стратегій і планів цифровізації в закладах освіти. Та підкреслила, що використання інструменту SELFIE закладами освіти – це перший крок, підготовчий етап перед розробленням власні стратегії цифровізації.

Після вивчення та аналізування отриманих результатів, за якими SELFIE дозволило знайти ключові проблеми у цифровізації,  МПЛА може скласти план виправлення наявних недоліків та почати підготовку стратегії розвитку цифрових технологій.

Як зазначив заступник Міністра освіти і науки з питань цифрової трансформації освіти Артур Селецький – «Розвиток цифрової грамотності наразі є пріоритетом держави, і перший крок – це оцінити стан, наявні ресурси та можливості. Ми в МОН розраховуємо, що SELFIE стане успішним інструментом для здійснення самоаналізу на рівні закладу освіти. Не тільки директорам, але й вчителям важливо знати, що працює у школі успішно, а де необхідне поліпшення. Очікуємо, що цей інструмент допоможе дирекціям шкіл визначати пріоритети стосовно впровадження цифрових технологій».

SELFIE був розроблений експертами Європейської Комісії і вже використовується у 75 країнах світу.

Планується, що з початку нового навчального року буде здійснюватися підготовка до масштабного впровадження SELFIE в усій системі загальної середньої, професійної, а також фахової передвищої освіти.

Copyright © 2020. МПЛА 64